Wat betekent digitaal burgerschap voor het beroepsonderwijs in Nederland?

Dit is de tweede aflevering van een drieluik over digitaal burgerschap in het beroepsonderwijs. Ik ben te gast bij het ROC van Twente. In deze podcast verkennen we de invloed van digitalisering op het beroepsonderwijs. Een proces dat al langer gaande is. Want curricula veranderen, docenten professionaliseren en de invloed van ICT is in het mbo heel duidelijk merkbaar. Dat is ook niet zo gek, want het beroepsonderwijs leidt op voor het werkveld. En voor een verpleegkundige, bouwopzichter of technicus is het karakter van het werk de afgelopen jaren flink anders geworden. Wat betekent dit voor het beroepsonderwijs? Hoe hangt dit samen met burgerschap en participatie in de maatschappij? Daarover gaat aflevering 186. Aan tafel zitten: – Marijke Hoek, adviseur educatieve technologie bij Edulab bij ROC van Twente. – Ronald de Witte, directeur Techwise Twente. – Maarten Walet: docent en onderwijskundige bij ROC TOP Amsterdam. Deze podcast is ontwikkeld samen met de werkgroep Digitaal Burgerschap vanuit het programma Doorpakken op Digitalisering. Binnenkort verschijnt deel III waarin we dieper ingaan de vraag hoe digitalisering en burgerschap elkaar tegenkomen in de praktijk.

Aan tafel zitten:

Deze podcast is ontwikkeld samen met de werkgroep Digitaal Burgerschap vanuit het programma Doorpakken op Digitalisering en Metis onderwijsadvies. Binnenkort verschijnt deel II en III waarin we dieper ingaan op de relatie met het werkveld en de toekomst van het opleiden voor een beroep.

Je kunt ons gesprek ook op YouTube bekijken: